حلبی آبادی در مرکز شهر شانگ های

حلبی آبادی در مرکز شهر شانگ های

در یکی از مناطق مرکزی شهر شانگ های، یکی از کثیف ترین و در عین حال ارزشمندترین حلبی آباد های جهان قرار گرفته است. محله ی Guangfuli در شانگ های از هر لحاظ بهترین نقطه در این شهر برای ساخت و سازهای بزرگ است. اما منطقه ای که از لحاظ سرمایه گذاری یکی از  بهترین مناطق شهر محسوب می شود، کابوس  سرمایه گذاران شده است.

نزدیک به 16 سال است که دولت مرکزی و نمایندگان محلی سعی می کنند این منطقه را تخلیه کنند. اما صدها خانوار ساکن این منطقه از این کار سر باز می زنند. ساکنان این منطقه معتقد هستند که دولت و بخش خصوصی ارزش واقعی خانه های خود را به آن ها پرداخت نمی کنند.

در حالی که در اطراف محله ی Guangfuli، آپارتمان های میلیون دلاری سر بلند کرده اند، اما مردم این حلبی آباد در شرایط بهداشتی و رفاهی بسیار پایینی در حال زندگی هستند. مردم در این حلبی آباد در وسایل دور ریختنی برای خود میوه و سبزی پروزش می دهند. در خانه های این منطقه پنجره ای تعبیه نشده است و مردم با سوراخ کردن بخشی از دیوار خود منفذ هایی را ایجاد کرده اند که در زمستان شرایط را برایشان بسیار سخت تر می کند.

در دیوار بسیاری از خانه ها کلمه چینی “chai” به معنی تخریب نقش بسته که توسط نیروهای تخریب دولت به منظور تهدید ساکنین نوشته شده است.

بنگاه های املاک منطقه قیمت هر متر زمین را در این منطقه 12 هزار دلار تخمیین می زنند. افزایش سریع قیمت زمین در شانگ های یکی از اصلی ترین مشکلات بوجود آمده بین ساکنین و سرمایه گذاران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد سفارش