نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

طراحی نوردیک سبکی از سبک های مدرنیسم است که در آن سادگی و عملکرد حرف اول را می زند. در این سبک بیشتر روی استفاده نوآورانه از مواد طبیعی مانند چوب و چرم تاکید می شود، اما این مواد نباید به نحوی باشند که اقتصادی بودن طرح داخلی را زیر سوال ببرند. دوران طلایی و اوج طراحی در این سبک از سال 1930 تا 1970 بود و در کشورهای اسکاندیناوی متولد شد. 

 

ویژگی های سبک نوردیک:

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی به سبک نوردیک مانند سایر سبک های دیگر، اصول و قوانینی دارد که به شرح زیر می باشد:

1 – عملکرد

2 – خط های ساده و روشن

3 – ظرافت

4 – ساخت بدون درز

نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

بسیاری از کارشناسان طراحی سبک نوردیک را در شمار سبک های مینیمالیستی قرار می دهند. تکنیک طراحی در این سبک استفاده از خطوط ساده به نحوی است که کاربردی باشد. همچنین یکی از هدف های اصلی در این سبک ارائه ی طرحی کاربردی برای همه ی اقشار مردم است؛ به همین دلیل این طراحی از بسیاری از جهات مقرون به صرفه است.

سادگی و ظرافت یکی از ویژگی های اصلی در طراحی با الهام از این سبک است.

نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

اگر شما هم به سادگی و کاربردی بودن در عین ظرافت اهمیت می دهید، ما اینجا برای شما راهنمایی هایی شرح می دهیم تا خانه ی خود را به سبک طراحی نوردیک، طراحی کنید:

مصالح:

همانطور که گفته شد چوب عنصر اصلی طراحی در این سبک است. از کف تا دکور و مبلمان در تمامی قسمت های خانه (به جز حمام) باید از چوب استفاده شود. برای یک نواخت نشدن و افزودن به ظرافت از گچ بری هم می توان استفاده کرد.

نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

رنگ:

در خانه های نوردیک باید از رنگ های روشن و سفید یا صورتی مات، و از کاشی های آبی و خاکستری استفاده کرد. سفید علاوه بر القای سادگی می تواند یک فضای کوچک را بزرگتر جلوه دهد.

اگر در خانه ای از رنگ سفید زیاد استفاده شده باشد، به احتمال زیاد آن خانه به سبک نوردیک است؛ هرچند استفاده از رنگ هایی از این دست اخیرا متداول تر شده است.

نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

کف ها:

کف بنا باید از چوب باشد. در این مورد برخی از رنگ طبیعی خود چوب استفاده می کنند و برخی ترجیح می دهند چوب را برای هماهنگی با سقف و دیوار ها با رنگ سفید، رنگ بزنند. کف سفید رنگ می تواند علاوه بر بزرگ جلوه دادن فضا، باعث آرامش افراد شود.

پنجره ها:

داشتن مقدار مناسب نور یکی از موارد مهم در یک خانه نوردیک است. این به این معنا نیست که باید در خانه از لوسترهای بزرگ یا چراغ های دیواری استفاده کرد، بلکه باید با استفاده از پنجره های بزرگ اجازه ی ورود نور طبیعی را به خانه بدهیم.

مبلمان:

همیشه یادتان باشد که علاوه بر زیبایی و ظرافت، کاناپه به هر اتاقی آرامش می بخشد. یکی دیگر از مبلمان مهم در این سبک، تخت خواب است. تخت خواب باید علاوه بر دادن حس آرامش از مواد با دوام و مقرون به صرفه باشد.

نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

فرم و عملکرد:

چیزی در خانه ی نوردیک وجود ندارد که عملکردی نباشد. هر قطعه ای که در هر قسمت خانه قرار می گیرد علاوه بر زیبایی و ظرافت و سادگی باید دارای عملکرد خاصی هم باشد. به عبارت دیگر یک خانه ی نوردیک باید به دور از تجملات باشد. 

البته اینکه سبک نوردیک مینیمالیستی است، بدین معنا نیست که نباید از هیچگونه هنر مدرنی به طور کلی در بنا استفاده کرد. طراحی در این سبک باید تا حد ممکن زیبا باشد، و اگر لازم باشد به صورت حداقلی از زیبایی غیر عملکردی هم استفاده شود. اما اگر در دو راهی قرار گرفتید، همیشه عملکرد را بر فرم ترجیح دهید.

نور:

انتخاب نورپردازی برای خانه نوردیک به اندازه ی انتخاب مبلمان ساده است. خانه های نوردیک باید از نورپردازی های ساده و کلاسیک استفاده کنند و نباید هیچگونه لوستر بزرگ آویزان و یا کریستالی استفاده کرد. نکات ساده برای اجرای سبک نوردیک در طراحی داخلی

فکر کردن به چگونگی طراحی یک خانه به عوامل متعددی از جمله: راحتی، آسایش، زیبایی، سادگی و عملکرد، بستگی دارد. خانه ای که به سبک نوردیک طراحی شده، خانه ای است که بعد از چندین ساعت استرس و کار سخت تمامی این ها را به شما عرضه می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد سفارش